Wednesday, May 6, 2009

Yakjuj & Makjuj



Saya sedang membaca buku ini.Buku yang setebal 550 halaman tanpa bibliografi. Jika ditambah bibliografi jadi 564 halaman. Harga asal ialah RM31.50. Saya belai di Pesta Buku Antarabangsa 2009 yang baru berlalu. Selepas diskaun 25%, harganya RM23.60. Cukup murah untuk buku setebal itu. Purata hanya RM0.04 sehalaman.

Penulis buku ini ialah Muhammad Alexander Wisnu Sasongko dan diterbitkan oleh PTS Islamika. Buku ini merupakan antara buku terlaris di PBA2009. Ianya terjual lebih 1,000 naskah di PBA2009. Sudah dicetak kali kedua. Setiap cetakan ialah 5,000 unit.

7 comments:

CM said...

Salam en mie..

Masyaallah,nape saya tak nampak buku tu,baru ni kt Book Fair,orang terlalu ramai..Saya nak cuba cari kat MPH ..sudah baca en mie ulas ye..

Iskandar Zulkarnain raja timur dan barat telah menemui satu bangsa yang hidup dalam ketakutan diantara Gunung Armani dan Gunung Azerbaijan kerana dingangu oleh Yakjuj & Makjuj.Maka Iskandar telah membina satu dinding untuk menglindungi bangsa tersebut dengan kata-kata..

"Dinding ini adalah rahmat dari tuhanmu.hanya tuhan sahaja yang boleh menembusi dinding ini..."

(antara kisah yang pernah saya baca,so bagaimana penulis mengambarkan peranan Iskandar Zulkarnain dalam menghadapi Yakjuj Makjuj..nanti en mie cerita)tq..andainya sudi berkongsi ilmu..

Azemi Ali said...

Salam cikgu Mas,
Saya dapat beli buku ni pun selepas 3 hari pergi pesta buku. Pergi Selasa tak ada, Rabu pun tak ada hari Khamis baru ada.
Nasib baik pejabat saya dekat dengan PWTC dapat pergi selepas waktu pejabat.

Nak ulas pasal buku ni payah dan panjang. 550 muka mahu ulas pun berbelas muka. Cikgu pun dah ilmu pasa Y & M ni. InsyaAllah ada kesempatan nanti boleh kita berkongsi ilmu.

Y.O.R.I.E said...

salam...
tq en mie sbb sudi follow blog sy yg bese2 dan bru je bwat tu... buku tg en mie ckp ni if x silp sy ader nmpk kt bookk fair itu hari...tp sbb rmai mknusie..sy x bnyk selak2 buku..bli yg prlu shj...tp such a very interesting book kan...insya allah if ade rezki sy cuba bc...

Azemi Ali said...

Salam YorieMorie,
Terima kasih keran tersu sudi datang ke blog ini.

Anonymous said...

aku dah habis baca buku tu..

menarik & banyak fakta yang berjaya disokong..

- shahrul

Anonymous said...

dah lama habis baca sebelum book fair lagi..

- shahrul

Azemi Ali said...

Salam.

Terima kasih Shahrul sudi lawat blog ini. Buku yang menarik kan? Banyak fakta yang sebelumnya saya pun tak tahu dapat dibaca dalam buku ini.

Related Posts with Thumbnails