Sunday, May 16, 2010

Kayuhan Silaturrahim

Alhamdulillah, hari ini kami meneruskan aktiviti kayuhan Ahad. Hanya 5 orang dari DRCT dengan seorang muka baru iaitu Raja dari West Country, Jalan Reko. Riders lain yang turut serta hari ini ialah Nata, Din, Pian dan blogger.

Sebaik menaiki bukit ke SILK kami bertemu 3 group riders. Ada satu group Road Bike dari Taman Sutera diketuai oleh Tuan Faizul dan 2 orang rider MTB dari Cheras diketua Tuan Azman. Satu group lagi MTB juga tapi tidak sempat berkenalan.

Dengan aktivti kayuhan ini, alhamdulillah lebih banyak hubungan silaturrahim telah dijalin oleh kami. Orang yang tidak dikenali boleh bersembang mesra, berjenaka dan saling mengenali. Minat yang sama mencetuskan Di dalam Jamboree contohnya pelbagai bangsa boleh beramah mesra tanpa rasa prejudis. Jika seorang rider memerlukan pertolongan, rider yang lain akan memberi bantuan tanpa mengira warna kulit dan agama.Semuanya kerana sebuah basikal.Minat yang sama mencetuskan rasa kekitaan.

Majoriti dari wajah-wajah di atas hanya kami kenali setelah agak aktif dalam sukan basikal. Sebelum ini kami saling tidak mengenali antara satu sama lain. Kayuhan demi kayuhan, Alhamdulillah, kami semakin erat. 

No comments:

Related Posts with Thumbnails