Saturday, March 14, 2009

Al Fatihah

Hari ini,14 Mac 2009.

Hari itu, 14 Mac 2001.

Hari itu, masih ku ingat hingga ini.

Hari itu, aku kehilangan insan tercinta.

Hari itu, ayahku pergi mengadap Ilahi.

Ayah pergi dengan terlalu cepat
Belum pun dapat ku menabur bakti

Setelah dimasukkan ke hospital, doktor memberitahu , ayah boleh hidup tiga minggu lagi. Selang tiga minggu dan tiga hari, ayah pun pergi.

"Ya Allah ya Tuhan kami, ampunkanlah dosa-dosa kami, ampunkan dosa-dosa kedua ibu-bapa kami, kasihilah mereka seperti mana mereka mengasihi kami semasa kami masih kecil. Tempatkan mereka bersama orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Amin".

2 comments:

aznaz said...

Salam saudara Azemi...
Pabila menbaca cerita saudara hati say tersentuh...
Saat yang paling saya sedih sekali dalam hidup saya ada lah apa bila saya kehilangan ibu dan bapa sya...tapi alhamdulilah semenjak saaya datang kerja di sini terasa dekat saya pada mereka..alahmdulilah semua ni adalah dari izin nye Allah yang Maha Esa....

Azemi Ali said...

Salam Saudara Manzlie,

Terima kasih kerana melawat blog saya. Terima kasih juga kerana sudi doakan saya untuk menunaikan haji. Moga boleh bertemu di mekah. Amin. InsyaAllah.

Salam Ukhwah

Related Posts with Thumbnails