Sunday, March 29, 2009

Mimie Afinie / Nani Safwan




Saya telah lama mengenali Puan Wan Rosnani atau lebih dikenali sebagai kak wan. Kurang lebih 5 tahun yang lalu apabila pertama kali saya berkunjung ke Pusat Sumber tempat saya bekerja. Siapa sangka Kak Wan telah menghasilkan 10 novel iaitu novel dewasa dan novel awal remaja. Saya baru mengenali Mimie Afinie dan Nani Safwan lebih kurang sebulan yang lalu. Siapa sangka mereka hanyalah nama pena kak wan yang telah lama saya kenali. Kisah kejayaan kak wan yang telah menulis banyak novel memberi inspirasi kepada saya untuk meneruskan penulisan buku pertama saya, "Sederhaha Tetapi Kaya".
Saya telah membaca novel kak wan iaitu Hai Kitti. Saya telah meminjam buku ini daripada Pusat Sumber setelah diberitahu siapa penulisnya. Banyak yang saya boleh belajar daripada novel ini terutama formatnya. Sasaran pembaca ialah mereka yang berumur 9 hingga 15 tahun. Anak saya yang berumur 8 tahun juga suka membaca novel ini tetapi tidak sempat dihabiskan kerana novel tersebut terpaksa dipulangkan selepas tempoh pinjaman tamat. Saya sarankan novel ini dan Supermanku untuk dibeli oleh para ibubapa untuk dihadiahkan kepada anak-anak mereka. membaca novel dan buku cerita yang baik akan memupuk minat membaca di kalangan anak-anak.
Syabas! kak wan kerana menulis banyak novel dalam masa yang singkat. Cerita lanjut mengenai Mimi Afinie di www.mimie-afinie.blogspot.com

No comments:

Related Posts with Thumbnails