Tuesday, June 9, 2009

Pasangan



Dialah yang menciptakan langit dan bumi; Ia manjadikan bagi kamu pasangan-pasangan dari jenis kamu sendiri, dan menjadikan dari jenis binatang-binatang ternak pasangan-pasangan (bagi binatang-binatang) itu; dengan jalan yang demikian dikembangkanNya(zuriat keturunan) kamu semua. Tiada sesuatupun yang sebanding dengan (ZatNya, sifat-sifatNya dan pentadbiranNya)dan Dialah yang Maha Mendengar dan Maha Melihat.


Surah As-Syuura (Musyawarah), Ayat 11.

4 comments:

CM said...

salam

saya suka sungguh tengok couple burung dan gajah tu,nk share cerita ni,masa saya di Makkah sempat lah pergi Jabal Rahmah,diatas batu menara tu,kami nampak 2 ekor merpati,(sepasang yek) berdua-berduan,padahal kt bawah tu,byk lagi merpati lain.Subhanallah satu simbolisme pada sejarah tempat tu..tempt Adam dan hawa bertemu,dan byk orang percaya kt situ minta doa bertemu jodoh makbul..tapi mutawif saya pesan bagi org bujang lah ..married kena banned lah..(waallahualam)

aznaz said...

salam En Azemi...

wahh such a nice picture...mengingatkan kemabali nostalgia saya sewaktu kesana..

hmmm cikgu...jagan percaya semua tuh...hehehehe

sukran
wasalam

Azemi Ali said...

Salam CM dan cik lie,

Semasa saya pergi umrah, Mutawif siap pesan jangan panjat jabal Rahmah tak cukup masa dan beliau cakap tak ada nas mengenai berdoa di atas jabal Rahmah. Jangan percaya takut khurafat kata beliau lagi

Azemi Ali said...

Salam Cik Lie (CL),

Gambar itu di ambil di Safari A Famosa Resort. CL pernah kerja di sana kah?

Related Posts with Thumbnails