Friday, September 18, 2009

Salam Aidil Fitri

Ramadhan sudah sampai ke penghujungnya dan bakal melabuhkan tirai. Terasa begitu cepat ianya berlalu dan akan meninggalkan kita. Pejam celik, pejam celik, sudah 28 Ramadhan. Tinggal lagi 2 hari untuk bersama tetamu istimewa ini. Semoga ibadah kita di sepanjang Ramadhan ini diterima oleh Allah SWT.

Tak lama lagi kita akan merayakan hari kemenangan. Hari kemenangan melawan hawa nafsu. Semoga Aidil Fitri kali ini merupakan sebenar-benarnya hari Kemenangan untuk kita. Syawal bermaksud meningkat atau peningkatan.  Ini bermakna ibadah di bulan Syawal hendaklah lebih meningkat dari bulan Ramadhan. Jika kita ke surau pada Ramadhan untuk solat berjemaah dan membaca Al quaran atau ibadah lain, sepatutnya pada bulan Syawal ibadah kita ini akan lebih meningkat lagi. Itulah kemenangan yang sepatutnya. Pesanan untuk diri ku yang sentiasa lalai.

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Merayakan Hari Kemenangan kita bersama keluarga dan sahabat handai. Semoga kita telah terdidik sepanjang Ramadhan ini dan  mudah-mudahan kita bertakwa.

Maafkan segala kesalahan saya yang disengajakan atau tidak.

Salam Aidil Fitri. Maaf Zahir dan Batin.

Berhati-hati di sepanjang perjalanan.

2 comments:

Atikah said...

Salam En Azemi,

Selamat Hari RAya Aidilfitri... Maaf zahir dan Batin... Semoga perjalanan balik ke kg selamat dan dilindungi oleh Nya...

Che' Pit said...

slam che mie,

selamat hari raya, maaf segalanya.. hati2 selalu..

Related Posts with Thumbnails