Saturday, May 1, 2010

Kayuhan Twin Palms

Malam tadi merupakan kayuhan terakhir sebelum Jamboree Jasin. 14 riders menyertainya termasuk 12 Jasin bound riders, 9 dari DRCT kecuali tuan Joe Jamis dan 3 orang kawan Wizmar Merida. Kayuhan kali ini juga mencipta sejarah dengan penyertaan sulung wakil 1/4J iaitu tuan Khairul manakala 1/4F juga menghantar wakil (maaf tak ingat nama). Wizmar membawa 3 orang riders yang juga rakan sepejabatnya (Mat dan maaf tak ingat nama) termasuk seorang lady rider Nora.

Seperti biasa riders berkumpul di jalan 1/2, Prima Saujana kemudian ke round about dan ke kedai Uteq. Malam tadi kayuahn dimulakan dengan doa selamat oleh Polygunners. Alhamdulillah! kayuhan ini berjaya dan selamat. Semoga kayuhan-kayuhan ini tidak melalaikan kami dari mengingati Mu.

Kayuhan bermula. Enter the mysterious tunnel. 


Tuan Zaidi datang dengan Fuji Tahoe menggantikan T-Bolto. Kayuhan makin mantap dan dapat mendaki Twin Palms dengan satu nafas je. Syabas!


Wakil 1/4F bersama Jimmy Tahoe.


Tuan Nat sedang mendahului pendakian. Terang betul lampu President, macam lampu motor.


Tuan Shah T-Bolto, member Wizmar Merida di Pit Stop pertama.


Nora Merida, roses among the thorn, kayuhannya mantap dan bertenaga dan bukan orang terakhir menamatkan pendakian. Syabas! Mat Merida, memang hang layak pakai jersi polka dot. Mendaki pun berdesup! dan Wizmar Merida, malam ni hang memang power kayuh mungkin lepas makan power bar Polygunners kot..hehehe.


"Lagi 29km kita sampai Sunway Lagoon. Boleh mandi beb" kata Dil Rockhopper kepada Nat Nevada.



Sham Crest the President sedang mengalu-alukan Tuan Khairul pakar daki gunung , wakil 1/4J. Lepas ni harap boleh jumpa Tuan Halim, Tuan Faizal dan Tuan Aizal dan wakil 1/4J lain. Kayuh for fun dan silaturrahim. 



Kembar siam, Ezral dan Nat Nevada.


Sutera itu SILK. SILK itu sutera. Top 10 riders for the night including photographer. 



Perbincangan diadakan sama ada ingin meneruskan 40km atau 50km kayuhan. Dalam team yang bagus perbincangan dan kata sepakat adalah amat penting untuk memantapkan lagi pasukan. Keputusan pasukan diutamakan. Safety first. Kayuh bersama .. No one left behind. 



Mana Uteq Al-Jenggo? tak nampak pun malam ni. Dengar khabar basikal ada masalah sikit kot. Oo tu dia, sedang memecut menghampiri apa tu.. macam gerai..


Gerai durian rupanya. mana akak jual durian? Tak ada... Durian pun dah nak habis. semua spesies udang Merah tu. Sodap. Pahang mari.


Dua malam lepas memang DRCT singgah pulun durian kat sini. Tapi malam ni tak jadi sebab durian pun tak banyak dan akak yang bagi baik punya diskaun pun tak ada..lain kalilah..hehehe.


Alhamdulillah semuanya selamat. Jumpa di Jamboree Jasin esok. DRCT will be there.

4 comments:

Atikah said...

Salam En Azemi...
seronoknya nampak... aktiv juga club en azemi ya...

Durian tu bestnya... isi kuning...

Azemi Ali said...

Salam cik Atikah,

Alhamdulillah, seronok berbasikal , bersukan dan mengeratkan silaturrahim dan durian tu pun memang sedap. Yummy!

Terima kasih kerana masih ke sini.

NIZAM(REALX) said...

Salam Azemi....
Mlm tu masa saya balik dari keje lebih kurang 11:30mlm...terserempak gak ngan group DRCT kat depan TESCO...nak berenti tengok kete banyak lak...ramainye rider mlm tu...seronok kalau dpt ride ramai2 ni...PUTRAJAYA CRITICAL MASS ada buat ride kat Putrajaya setiap Jumaat hujung bulan...ada pernah ikut tak?...apa2 pun tahniah kerana geng DRCT dah semakin bertambah ramai...teruskan berkayuh...sebab bagi saya hanya dgn berjayuh jelah kita boleh dapat kawan ramai...kalau boleh cuba2lah try pakai road bike pulak...laju sikit dan perjalanan akan bertambah jauh lagi...apa2 pun mtb ke...road ke...matlamat kita tetap sama...kayuh utk riadah dan kesihatan....mudah-mudahan segala apa yg kita buat ni akan mendapat keberkatan dan keredaan daripadaNYA.....

Azemi Ali said...

Salam Bro Nizam,

Dulu saya dilema juga sa ada nak pilih RB atau MTB.. tapi bila dah try RB.. rasa mcm tak selesa dan geng RB pun tak ramai sgt yang saya kenal.. jadi buat masa ni pakai MTB dulu.. mungkin masa depan pakai RB pulak.. Saya pun suka memecut..hehe

Jom kayuh ke Putrajaya Jumaat malam minggu ni..ok?

Related Posts with Thumbnails