Tuesday, October 13, 2009

NAC 2009


Alhamdulillah, hari ini saya selesai menghadiri Persidangan Akauntan Kebangsaan 2009 atau NAC 2009 di Kuala Lumpur Convention Centre (KLCC). Persidangan agak bersambung sehari lagi esok. Persidangan tahun ini agak kecil berbanding tahun lepas. Secara kasar mungkin para delegasi telah berkurang. Tahun lepas 6,000 akauntan menghadirinya di tempat yang sama. Mungkin tahun ini sekitar 4,000 sahaja yang hadir. Mungkin ini adalah akibat langsung dari kemelesatan ekonomi.


Tahun lepas dan tahun-tahun sebelumnya, acara perasmian dan sesi plenary diadakan di Plenary Hall atau Auditorium kali ini ia hanya diadakan di Conference Hall. Suasananya agak kurang "feel" kerana tempat duduk yang sama rata berbanding auditorium. Sebelum hadir conference, saya bercadang untuk mengambil gambar dari auditorium tetapi hasrat itu tidak tercapai.


 Gambar bangunan sebelah.



Gambar yang paling menarik. tempat wuduk portable yang disediakan oleh penganjur MIA/KLCC. Tahun lepas delegates terpaksa ambil wuduk di surau yang sempit. Tahun ini pengajur patut dipuji kerana usaha ini.


Ruang solat tambahan yang selesa.


Antara delegates yang hadir. Akauntan juga berjanggut panjang dan berkopiah. Kenalan baru dari Shah Alam. Seorang yang hebat. Bakal melanjutkan pelajaran ke peringkat Ph.D.



4 comments:

Noriza said...

Assalamualaikum En.Azemi,

Masih ingat pada saya? Baru belek2 handout training "coaching skills for accountant" yg dihadiri dulu 2008. Then, ternampak your blog website. How's life now? Thanks for the updates/sharing on NAC events. Saya mmg teringin nak pergi. However, the company that I joined does not allow me to go.. :( Hope that you can update us more on this event (informal).

Azemi Ali said...

Waalaikummussalam Puan Noriza.

Saya masih ingat awak. Masa sesi coaching tu.
Saya sekarang dekat NAC, tengah tunggu lucky draw. Nanti saya update some info and news from this year NAC.

Terima kasih kerana lawat blog saya.

Anonymous said...

Tuan Akauntan,

Mana gambar Akauntan2 dari PERKESO.

Azemi Ali said...

Tuan Anonymous,

Mungkin dalam proses penapisan. Harap bersabar.

Related Posts with Thumbnails