Saturday, June 27, 2009

Mentari Merah di Ufuk Timur

Pagi tadi sempat snap mentari pagi berhampiran rumah.


Sang suria baru terbit.

Tidak semua hari indah begini.

Blur background.

Retro look.

Black and white background

"Dan engkau akan melihat matahari ketika terbit, cenderung ke kanan dari gua mereka; dan apabila ia terbenam, meninggalkan mereka ke arah kiri, sedang mereka berada dalam satu lapangan gua itu. Yang demikian ialah dari tanda-tanda (yang membuktikan kekuasaan) Allah. Sesiapa yang diberi hidayah petunjuk Allah, maka dialah yang berjaya mencapai kebahagiaan; dan sesiapa yang disesatkanNya maka engkau tidak sekali-kali akan beroleh sebarang penolong yang dapat menunjukkan (jalan yang benar) kepadanya". - Surah Al-Kahfi (gua), ayat 17.

9 comments:

CM said...

salam

saya nk tapau gambau ni yer..wp cahaya dia pecah tp lawa..halal tau..the last one pic..canteeek,nanti beli camera ribu henngeet tu..

Azemi Ali said...

Salam cikgu..

Silakan..tapau ler yang mana berkenan.. saya terlambat sepuluh minit.. sebelum tu scene nya lagi cantik.. saya pakai kamera murah je.. Atikah yang pakai kamera mahal..dia pakai DSLR tu.. saya punya auto fokus je..

benludin said...

salam tuan haji,

tadi tgk komen tuan kat blog manzlie pasal IE8..

aku dah lama x guna IE ni. La ni selalu guna mozilla atau opera. Tp mozillah the best setakat ni...

Atikah said...

Salam en Azemi...

Aik... nama saya pun ada dalam ini cerita.... Kamera apa2 pun sama jer... yang menjadikan gambar itu cantik bukan kerana kamera sebenarnya... but bergantung juga pada angle yang kita ambik...

Gambar en azemi ambil pun cantik apa...
saya suka gambar ke 2 tu...

Azemi Ali said...

Salam Haji Benludin,

Thanks for teh info. Mmg IE8 ni problemo.

Mozzila tu boleh download online kah?

Azemi Ali said...

Salam Atikah,

Orang Kedah tapi Ganu..hehe

Masa saya ambik gambar ni, mataahri dah terik, tak boleh tgk direct..tapi kamera saya ada filter tu yang boleh snap.. mUngkin esok lusa boleh ambil gambar lebih awal dan cantik lagi.InsyaAllah.

benludin said...

salam,
pi kat download.com

Azemi Ali said...

Salam Tuan hj Ben,

Saya dah install musang berapi. So far lebih laju dari IE. Komen ini dijawab pakai FF. Terima kasih.

Lagi satu mahu tanya, macam mana tuan buat link yang klik di sini terus link ke blog yang dikehendaki. Puas saya godek tak jadi pulak.

Terima kasih

Anonymous said...

askm,
kebetulan hari jumaat hari ni, memang d galakan baca surah al kahfi, insyaallah utk mengelakkan fitnah dajjal...tq entri ni mengingatkan utk ke quran explorer pula

Related Posts with Thumbnails